No niestety jak polacy opracowali swoją konstrukcję to wówczesny rząd tego nieakceptował i kupowano licencje np. w 1964r powstał prototyp FSO Warszawa 210 ale Rząd w 1965r wolał kupić licencie na Fiata 125p. tak dodam coś że ten Fiat 127p to nie prototyp tylko Montowany w pierwszej połowie
lat siedemdziesiątych przez Fso włoski Fiat 127 a ten z emblematem "127p" oznacza wersje montowaną w polsce zresztą
nietylko 127 montowano w FSO,równierz Fiat 132.
Warszawa 210 -wspomniana w tekscie.
Polonez Coupe
Fiat 132 - wspomniany w tekscie.
w latach kiedy rodziły się polskie prototypy. samochód ciągle pozostawał nierealnym marzeniem w wyniku tego w latach
piędziesiątych powstało szereg prototypów takich jak Smyk (1957r) z silnikiem z motocyka Junak czy przez krótki czas produkowany samochód Mikrus MR300 (1957-61r)z silnikiem 300cmm3 i mocy 14KM -to jak na dzisiejsze czasy trochę przymało
a my marzymy o samochodach które mają 150-200KM.i tak w każdym wówczas kraju socjalistycznym jakiś samochód pełnił rolę "Samochodu Popularnego" w Polsce taką pełniła SYRENA i FIAT 126P w NRD Trabant i Wartburg,Czechosłowaci - Skoda,Jugosławi-Zastava a w Związku Radzieckim -Łada i Zaporożec.
SMYK
Mikrus MR300
Troszkę się rozpisałem
Post został pochwalony 0 razy